Avaluació vs Qualificació

DIDÀCTICA DELS JOCS I DE LES ACTIVITATS ESPORTIVES... 
Sols llegint el títol de l'assignatura, ja m'entraven ganes de cursar-la. Aquesta anava a ser probablement una de les assignatures que més anava a gaudir, ja que m'apassiona tot el que es relaciona amb l'activitat física. Des que soc menuda, la meua vida sempre ha estat relacionada a l'esport, concretament a la gimnàstica rítmica.

Quan vaig començar el curs, no sabia què pensar ni què esperar d'aquesta, ja que per la situació que ens ha tocat viure, no confiava a poder fer classes pràctiques, en anar al gimnàs...

Ben és cert que el professorat d'aquesta assignatura ha aconseguit amb escreix els objectius que tenia marcats, els quals eren aprendre nous jocs i esports per a aplicar-los en un futur i vivenciar distintes maneres d'ensenyar un mateix contingut. Més concretament, a continuació reflexionaré d'ambdues parts de l'assignatura.

La primera que duguérem a terme va ser la relacionada amb els jocs. A aquesta vam profunditzar en la Pilota Valenciana. Encara que jo en l'etapa de Primària jugava cada any, hi havia gran quantitat d'aspectes i curiositats que no sabia coneixia anteriorment, com per exemple la modalitat que es juga a cada zona de la Comunitat Valenciana, els diferents tipus de pilota que s'usen segons la modalitat, etc. Pense que, encara que m'haguera agradat conéixer altres jocs aplicables a les aules de Primària, ha sigut molt interessant tractar una tradició de la nostra terra, ja que hem de ser nosaltres, els i les docents, qui lluite per la visibilitat d'aquesta per a no permetre que desaparega.

Una vegada finalitzada aquesta part de l'assignatura, passàrem a la d'activitats esportives. A aquesta, he aconseguit reforçar els meus coneixements previs respecte als continguts, com els jocs modificats, els alternatius, l'aplicació en l'aula... A més, en aquesta secció de l'assignatura, he aprés a plasmar els coneixements estudiats en les diferents pràctiques.

Tornant a l'assignatura en general, vull destacar l'avaluació que el professorat ha decidit utilitzar. Per què la destaque? Doncs perquè al llarg de tota la carrera, en la major part de les assignatures se'ns ha dit que la realització d'una prova final o un examen a l'alumnat NO ens indica quant ha aprés, sinò quina memòria té cadascú, que s'ha d'ensenyar amb una metodologia activa on l'alumnat siga el protagonista, etc. I sabeu quina és la sorpresa? Que tan sols un parell de profesors/es han aplicat allò que ens expliquen a nosaltres per a aplicar-ho en l'escola. En canvi, els criteris d'evalucaió d'aquesta asignatura son totalment coherents i equivalents al temps empleat en cadascuna de les feines:

Examen test amb anotacions (2 punts)

Treball individual blog (3 punts)

Treball grupal UD (4 punts)

Altres tasques (1 punt)

Assistència 80%

És per això que m'agradaria reflexionar sobre els agents d'avaluació en l'assignatura.

En primer lloc tractaré l'heteroavaluació, és a dir, la que realitzen el i la docent. Em
pareix necessari que el docent, que és qui té el major coneixement, avalue a l'alumnat per poder cercar adequadament si ha aprés els continguts, si sap aplicar-los, etc.
 
En segon lloc tenim la coavaluació, que tracta d'una avaluació entre iguals. En el nostre cas, aquesta la duguem a terme mitjançant l'avaluació dels blogs dels/es nostres companys/es del grup de la vesprada. Amb la coavaluació assolim, gràcies al treball cooperatiu, tindre una visió distinta dels companys i companyes, del treball que realitzen i sobretot, aprenem de la resta, de les seues opinions i reflexions, dels seus punts de vista.

 
Per últim, també ens autoavaluarem, ja que així podrem pendre consciència del nostre propi procés d'aprenentatge i ser responsables, ja que per poder autoavaluar-se, s'ha de ser crític amb sí mateix i tindre en compte l'esforç, l'actitut, les dificultats que s'han tingut...

 
 

Tenint en compte els criteris anteriorment esmentats, procediré a autoavaluar-me'ls. 

En primer lloc ens trobem l'examen tipus test amb anotacions amb valor de 2 punts. Aquest l'avaluaré més avant, ja que encara no l'he realitzat, 

Seguidament tenim el treball individual del blog, el qual té com a màxima puntuació 3 punts. Pense que he realitzat un treball en la realització del blog tant en la part reflexiva com en l'estètica, ja que considere que he creat un disseny atractiu a la vegada d'original, he aprés a utilitzar enllaços HTML, el contingut s'ajusta a les preguntes tractades en les sessions anteriors, etc. En la meua opinió, he realitzat un treball de  10, és a dir 3/3 punts

Quant al treball grupal de la creació d'una UD, que equival a 4 punts de la nota final, crec que tant el meu grup com jo ens estem esforçant més que mai. Açò ho dic perquè totes traguem temps d'on no tenim per poder quedar per a fer-la, ja que entre la situació que hi tenim pel Covid-19 i per assumptes de cadascuna com per exemple el treball, ens resultava molt difícil coincidir les quatre amb un mateix horari. Així i tot, hem aconseguit realitzar una Unitat Didàctica rica en continguts interessants i molt variats. El nostre treball, personalment, tindria una nota qualificativa de 9. És a dir, 3,6/4 punts

Per a acabar les tasques, tenim la tasca extra, la qual val 1 punt. A aquest apartat, els i les alumnes teníem opció de triar-ne una entre diverses opcions. Jo hi vaig triar el power point d'un esport alternatiu perquè pense que és on em puc lluir, ja que se'm dona prou bé realitzar power points dinàmics i originals. En aquest cas, pense que el treball que hi he fet està per a un 10. És a dir, 1/1 punts

Com bé sabem, l'assistència mínima era d'un 80%. Exceptuant d'alguna ocasió especial, he assistit a totes les classes, per tant, tinc un APTE






Comentarios

  1. Moltes gràcies Sandra per les teues reflexions sobre l'assignatura i els docents, ja que són de molta ajuda per a millorar cada dia i aprendre també de vosaltres.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario